Vilkas jumalanpalvelussyksy on aluillaan

12.9.2015

Seurakunnan elämän keskus on edelleen sunnuntainen messu, jota vietetään Askolan kirkossa pääsääntöisesti klo 10.

Tämän syksyn aikana monena pyhänä tapahtuu paljon kirkonmäellä. Etusivun vasemmassa reunassa olevassa tapahtumakalenterissa on tarkemmat tiedot seurakunnan elämästä, mutta tässä joitain poimintoja.

Su 20.9. messussa on mukana Helsingin Naispoliisilaulajat. Kirkkokahvit keittää Korttian kyläyhdistys ja kolehti kerätään Kirkon Ulkomaanavulle pakolaiskriisin parissa tehtävään työhön.

Su 27.9. vietetään perinteistä Sadonkorjuun kiitospyhää ja nautitaan messun jälkeen uutispuuroa seurakuntakodissa. Kirkkokuoro on mukana.

Syksyn perhekirkot ovat mikkelinpäivänä 4.10. ja marraskuussa 15.11. Mikkelinpäivänä kutsutaan kirkkoon erityisesti vuoden aikana kastettuja ja marraskuussa kummeja kummilapsineen.

Su 11.10. on lähetyspyhä, jolloin saamme saarnaajavieraaksi Matti Huotarin Suomen Lähetysseurasta. Messun jälkeen on tarjolla lähetyslounas 6 euron hintaan.

Rippikouluvuoden aloitusmessu on taas vuorostaan su 22.11. klo 10 alkaen, jolloin myös ilmoittaudutaan rippikouluun. Vuonna 2001 syntyneet seurakunnan jäsenet saavat kutsun rippikouluun postitse.

Ensimmäinen adventtisunnuntai 29.11. avaa joulunodotuksen ja adventin- ja joulun ajan tilaisuuksista kerromme lisää adventin alla, jolloin joka kotiin jaetaan seurakuntamme esite.

Tervetuloa yhteiseen juhlaan!