TV-messu Askolasta

25.7.2016

Askolan kirkosta lähetetään suora tv-messu su 28.8. klo 10 TV 1:ssa.

Seurakuntaa kutsutaan runsaslukuisesti paikalle. Kirkkoon pääsee sisälle klo 9.30-9.45, jonka jälkeen annetaan muutamia käytännön ohjeita messuun liittyen. Seurakunnan tulee varautua siihen, että kuvauksesta vastaava henkilöstö ohjaa kirkkokansaa tietyille paikoille kirkkosalissa.

Messu alkaa tasan klo 10  ja mikäli se jatkuu yli tunnin, suora lähetys päättyy aiemmin kuvattuun Herran siunaukseen. Kirkossa messu vietetään loppuun saakka normaalisti.

Jumalanpalvelus on katsottavissa myöhemmin uusintana TV1:ssa ma 29.8. klo 11.10 sekä YLE Areenassa 30 päivän ajan.

Messussa on liturgina Päivi Hakkari ja Antti Kupiainen saarnaa. Vesa Erkkilä sekä kirkkokuoro vastaavat musiikista. Messun toteuttamisessa on mukana suuri joukko eri ikäisiä seurakuntalaisia.