Annaleena Piepponen seurakunnan projektityöntekijäksi

11.2.2017

Askolan seurakunnan kirkkoneuvosto on valinnut TM Annaleena Piepposen seurakunnan osa- ja määräaikaiseksi projektityöntekijäksi vuoden 2018 loppuun saakka.

Askolan seurakunnassa tahdotaan vahvistaa erityisesti aikuisväestön parissa tehtävää työtä ja siihen konkreettisena toimenpiteenä palkataan uusi työntekijä. Annaleenan työ tulee olemaan kokeilevaa ja uusia käytänteitä luovaa, mutta hän toimii tiiviissä yhteistyössä muiden työntekijöiden kanssa.

Projektityöntekijän työaika on kolme työpäivää viikossa ja vuoden 2018 loppupuolella arvioidaan projektia ja tehtävän mahdollista jatkoa.

Annaleena Piepponen, 32, asuu perheineen Askolassa ja on koulutukseltaan teologian maisteri. Hakuprosessin myötä seurakunta päätyi anomaan hänelle pappisvihkimyksen, jotta hän voi palvella papillisissa tehtävissä muiden pappien loma-aikoina sekä juhlasesonkeina. Näillä näkymin piispa Irja Askola vihkii Annaleenan papiksi Helsingissä toukokuussa.

Annaleena Piepponen aloittaa työt 1.3.2017 ja hänen työhön siunaamistaan juhlitaan messussa su 19.3. klo 10.