Teemu Laajasalo vihittiin piispaksi

13.11.2017

Teemu Laajasalo, 43 on Helsingin hiippakunnan seitsemäs piispa

Isänpäivänä 12.11. Helsingin tuomiokirkossa vietettiin juhlamessua, jossa saimme uuden piispan. Teemu Laajasalo on Helsingin 7. piispa.

Laajasalo, 43 voitti piispanvaalin elokuussa ja aloitti virassaan marraskuun alussa. Aiemmin hän toimi Kallion kirkkoherrana ja Helsingin seurakuntayhtymän johtajana.

Askolan seurakunta kuuluu piispa Laajasalon kaitsemaan hiippakuntaan osana itäistä Uuttamaata. Lisäksi hiippakunnassa on Helsingin ja Vantaan seurakunnat.

Piispa Teemu Laajasalon ensivierailu Askolaan on sunnuntaina 4.3.2018, jolloin hän osallistuu messuun, tapaa seurakuntalaisia ja neuvottelee työntekijöiden ja luottamushenkilöiden kanssa.

Piispan vihkimyksen juhlallisuuksiin ja esim. uuden piispan saarnan pääseen tutustumaan osoitteessa helsinginhiippakunta.fi