Piispa Laajasalo vieraili Askolassa

26.2.2018

Kirkkovaltuuston puheenjohtaja Irja Mäittälä ja kirkkoherra Antti Kupiainen antoivat piispa Teemu Laajasalolle lahjaksi askolalaisen ruisleivän.

Helsingin piispa Teemu Laajasalo kävi vierailulla Askolassa sunnuntaina 4.3.2018.

Päivän ohjelma alkoi klo 10 messulla kirkossa, jossa Teemu Laajasalo saarnasi. Päivi Hakkari oli liturgina ja musiikista vastasi Vesa Erkkilä kirkkokuoron kanssa.

Messun jälkeen seurakuntakodissa oli tarjolla kasvissosekeittoa ja kirkkokahvit. Tutustuimme piispaan sekä piispan toimiston muuhun väkeen. Mukana olivat myös dekaani Reijo Liimatainen ja hiippakuntasihteeri Hanna Remes.

Tämän jälkeen kirkkovaltuuston jäsenet ja työntekijät jatkoivat työskentelyä piispan johdolla ja keskustelussa pohdittiin seurakunnan ajankohtaisia asioita.

Piispa Teemu lähetti vielä kiitokset ja terveiset kaikille sen jälkeen, kun hän oli tavannut kirkkoherran kahden kesken automatkalla Vantaalle. Vierailu ei ollut piispantarkastus, mutta jos olisi ollut, olisimme saaneet hyvät arviot.