Seurakunta elää poikkeusoloissakin

19.3.2020

Koronavirusepidemia on hiljentänyt myös seurakunnan elämää, mutta kirkko ei mene kiinni.

Jumalanpalvelus on Askolan kirkossa sunnuntaina klo 10. Sitä voi seurata seurakunnan kotisivulta löytyvän nettilinkin kautta. Jumalanpalveluksen jälkeen kirkko on avoinna hiljentymistä ja rukousta varten klo 13 saakka. Pappi on paikalla.

Kirkolliset toimitukset myös jatkuvat, mutta niissä osallistujamäärä on 10. Kaste, vihkiminen ja hautaan siunaaminen ovat mahdollisia myös nyt. Monia toimituksia voi halutessaan siirtää ja sopia tavallisesta poikkeavista toteutustavoista kirkkoherran kanssa. Myös yksityinen ehtoollinen on erikseen sovittavissa.

Kirkkoherranvirasto palvelee ma ja to klo 9-12 ja ke klo 12-17. Suosittelemme puhelin- tai sähköistä asiointia.

Seurakunnan työntekijät ovat tavattavissa pääosin puhelimitse ja sähköpostin tai somen  välityksellä. He tarjoavat mielellään tässä tilanteessa keskustelutukea.

Kirkon elämään voi osallistua myös yhteisten verkkosisältöjen kautta. Televisiossa ja radiossa lähetetään lisäksi hartausohjelmia ja jumalanpalveluksia.

Näinä poikkeusaikoina muistakaamme, että kristittyjen rukous ja yhteys eivät lakkaa. Jokainen meistä voi toimia lähimmäisen hyväksi ja muistaa rukouksessa toisiamme. Tätä on kirkon elämä.

19.3.2020 Antti Kupiainen, kirkkoherra