Koronaohjeistus 1.2.2022 alkaen

31.1.2022

Etelä-Suomen aluehallintovirasto ja Helsingin hiippakunta ovat antaneet uudet koronaohjeet. Kokoontumisrajoituksia kevennetään.

Sisätiloissa järjestettäviin jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin voidaan ottaa 50 henkeä. Näissä tilanteissa huolehditaan, että osallistujien tartunnan riskiä voidaan ehkäistä tilan sisustamisella, kasvomaskeilla ja käsihygienialla.

Muussakin seurakunnan sisätiloissa järjestettävissä tapahtumissa voi olla enintään 50 osallistujaa, jos kaikille osallistujille on määritelty istumapaikat. Askolan seurakunnassa tämä toteutuu.

Henkilömäärärajoitus tai istumapaikkavaatimus ei koske lasten ja nuorten toimintaa.

Kasvomaskin käyttöä suositellaan edelleen vahvasti. Turvaväleistä kannattaa huolehtia ja käsidesiä tulee käyttää.

Ohjeistus on voimassa 15.2.2022 saakka.

31.1.2022 Antti Kupiainen