Nimikkokohde

Narvan Aleksanterin kirkon kirkkosali. Narvan Marian seurakunta on ystävyysseurakuntamme.

Askolan seurakunnan nimikkokohde ja ystävyysseurakunta

Askolan seurakunta tukee Suomen Lähetysseuran kautta Kambodzhan luterilaista kirkkoa teemalla "Elämän leipä" - toivoa ja mahdollisuuksia parempaan elämään.

Seurakunnan pitkäaikaiset nimikkolähetit Jan-Eerik ja Upu Leppänen ovat nykyisin SLS:n palveluksessa kotimaassa, mutta yhteys heidän kanssaan säilyy edelleen.

Porvoon rovastikunnan ystävyysseurakunta

Rovastikunnan yhteinen ystävyysseurakunta on Narvan Marian seurakunta. Seurakunta on uudelleen perustettu vuonna 2016 ja tällä hetkellä sillä on noin 70 jäsentä. Seurakunnassa järjestetään jumalanpalveluksia suomeksi, viroksi ja venäjäksi. Lisäksi seurakunnassa on pyhäkoulu.

Ystävyysseurakuntatyötä koordinoi rovastikunnassa työryhmä lääninrovasti Juha Ilosen johdolla. Askolan seurakunnan yhdyshenkilönä on kirkkoherra.