Gospel-workshop ja joulukonsertti KORONAPASSI

Bluegrass Christmas
Askolan kirkko
Ke 22.12.2021
klo 17-17.30 kaikille avoin gospel-workshop, jossa yhtye esittelee gospelin kuoroharmonioita

klo 18 Joulukonsertti

Vapaa pääsy

Käytössä on koronapassi

Jussi Syren And The Groundbreakers on kansainvälisesti arvostettu bluegrass-yhtye, joka on tehnyt kiertueita yhdeksässä USA:n osavaltiossa ja kuudessa Euroopan maassa. Vuonna 2019 bändi teki levytys-yhteistyötä Grammy-voittaja Michael Clevelandin kanssa tämän vieraillessa viulistina Yhdysvalloissa huippuarviot saaneella "Bluegrass Headquarters"-albumilla. Mukavasti radiosoittoakin saanut Groundbreakersin kahdestoista levy "Bluegrass Christmas" valittiin vuoden 2020 joululevyksi Suomen paikallisradioiden toimesta. Levyn avausraita "Christmas Has Come" on monelle tuttu Pekka Simojoen "Tulkoon joulu", jonka käännöksestä vastasi Margaret Vainio.

Hengellinen musiikki on oleellinen osa country-musiikkia ja bluegrass-tyylissä se elää erityisen vahvana. Gospel-konserteissaan Groundbreakers keskittyy ainoastaan hengelliseen materiaaliin. Omien kappaleiden lisäksi kuullaan gospel-klassikoita, sekä omintakeisia sovituksia vaikkapa Hank Williamsin tai Elviksen tutuksi tekemistä kristillisistä lauluista. Ohjelmisto on monipuolista aina a cappella-kvarteteista banjolla soitettuihin virsiin.

Jussi Syren And The Groundbreakers on tuttu näky itäisellä Uudelamaalla. Bändi on nähty Ruotsinpyhtään bluegrass-festivaaleilla yli kolmenakymmenenä kesänä ja yhtyeen Porvoon kirkkokonsertit ovat olleet suosittuja.

Jussi Syren And The Groundbreakers vie yleisönsä totaaliselle akustiselle elämysmatkalle, jossa hyvä sanoma yhdistyy hyvään meininkiin. Tämä kaikki ilman sähkösoittimia ja rumpuja.

Jussi Syren: mandoliini, laulu
J.P. Putkonen: kitara, laulu