Muut kiinteistöt

Seurakuntakoti

Osoite: Askolantie 23

Askolan seurakuntakoti sijaitsee kirkkoa vastapäätä. Samassa rakennuksessa sijaitsee myös kirkkoherranvirasto ja diakoniatoimisto sekä päiväkerho- ja työtiloja.

Seurakuntakodin laajennusremontti valmistui 2006. Salissa on n. 100 istumapaikkaa. Seurakuntakotia voi varata muistotilaisuuksia, kokouksia tai kirkollisia toimituksia varten kirkkoherranvirastosta. Seurakuntakotiin on esteetön sisäänkäynti ja inva-wc.

Siunauskappeli

Osoite: Askolantie 22, Askola

Siunauskappelin on suunnitellut Olli Kivinen. Kappeli on valmistunut 1964 ja peruskorjattu 1998. Kappelissa on 80 istumapaikkaa.

Kappeli palvelee pääasiassa siunaustilaisuuksissa, mutta siellä järjestetään myös konsertteja ja jouluaaton hartaus. Tilaan on esteetön kulkumahdollisuus. WC-tilat sijaisevat lähellä olevassa huoltorakennuksessa hautausmaan reunalla.

Juornaankylän rukoushuone

Osoite: Huhdintie 19, Juornaankylä

Rukoushuoneen on rakentanut 1912 Juornaankylän evankelinen nuorisoliitto. 1960-luvulla rakennus lahjoitettiin seurakunnalle. Rukoushuoneen peruskorjaus valmistui 1989. Korjaus toteutettiin talkootyönä ja seurakunta maksoi rakennustarvikkeet. Salissa on noin 100 istumapaikkaa.

Rukoushuoneen laajennusosa on valmistui 2008. Silloin saatiin rukoushuoneeseen ajanmukaiset keittiö-ja saniteettitilat. Laajennusosan valmistuttua rukoushuone tarjoaa laadukkaat tilat jumalanpalvelusten, kirkollisten toimitusten ja muistotilaisuuksien pitoon. Taloon on esteetön kulku.

Tuomiranta

Jäppiläntie 70, 07500 Askola

Tuomiranta sijaitsee Etujärven rannalla. Päärakennuksen alakerrassa on kokoontumistila keittiöineen ja yläkerrassa majoitustilat 10 hengelle. Rantasaunassa on puulämmitteinen sauna ja pesu-ja pukeutumistilat sekä takkahuone.

Tuomiranta on varattu pääsääntöisesti seurakunnan omaan käyttöön, mutta sitä vuokrataan rajoitetusti myös ulkopuolisille. Tiloja voi varata kirkkoherranvirastosta.

Päärakennuksen yläkerrassa on majoitustilat 10 hengelle. Majoittuminen tapahtuu omin peitoin, tyynyin ja liinavaattein. Saunarakennuksessa ei ole yöpymismahdollisuutta. WC-tilat sijaitsevat saunarakennuksessa.

Tilat voidaan vuokrata seurakunnan ulkopuoliseen käyttöön aikaisintaan kolmea kuukautta etukäteen. Vuokraaja vastaa siitä, että tilat jäävät käytön jälkeen asianmukaiseen kuntoon. Lokakuusta huhtikuuhun Tuomirantaa ei vuokrata majoitusta varten, koska se on rakennettu kesäkäyttöön.

Huvila on valmistunut vuonna 1934 ja rantasauna vuonna 1990.

Nuorisotila Nuoppari

Nuoppari sijaitsee seurakuntakodin alakerrassa osoitteessa Askolantie 23.

Nuopparissa kokoontuu varhaisnuorten kerhot, isoskoulutus ja rippikoulut. Tiloissa on myös nuorisotyönohjaajan ja seurakuntapastorin työhuone.