Kirkkoherranvaalista valitus

10.7.2015

Askolan seurakunnan kirkkoherranvaalista on tehty valitus Helsingin hallinto-oikeudelle.

Virkaa hakivat alunperin kolme hakukriteerit täyttävää hakijaa, joista Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli totesi kelpoisiksi hakijoiksi pastorit Antti Kupiaisen ja Kalervo Pöykön. Martti Muukkonen ei ollut kapitulin päätöksen mukaisesti kelpoinen virkaan. Kirkkovaltuusto valitsi 11.6. uudeksi kirkkoherraksi Kupiaisen.

Virkaa hakeneen Martti Muukkosen valitus koskee kapitulin päätöstä siitä, että hän ei ollut kelpoinen Askolan kirkkoherranvaaliin.

Hallinto-oikeuden käsittelyn ajan vt.kirkkoherrana jatkaa virkaan valittu Antti Kupiainen ja vs.seurakuntapastorina Päivi Hakkari. Seurakuntaelämä pysyy siis tutuissa uomissa toistaiseksi eteenpäin.