Sunnuntai oli seurakunnassa juhlapäivä

26.9.2016

Sunnuntaina 25.9. vietettiin Askolassa sadonkorjuun kiitospyhää ja uusien työntekijöiden tulojuhlaa.

Juhlapäivä alkoi messulla kirkossa kello 10, jonka yhteydessä siunattiin tehtäviinsä uusi talouspäällikkömme Tarja Laine ja siivoojan toimeen vakinaistettu Tuija Kangaskolkka-Penttilä. Samoin toimitettiin perinteisesti sadon siunaaminen. Kirkon ja seurakuntakodin koristelusta huolehti Askolan koti- ja maatalousnaiset.

Messuun ja sen jälkeiseen tilaisuuteen seurakuntakodilla osallistui noin sata ihmistä. Messun päätyttyä nautimme uuden sadon ruispuuroa ja kirkkokahvit, jonka tarjoili Askolan Itäpuolen maaseutuseuran väki. Uudet työntekijät kukitettiin ja kirkkokuoro esiintyi. Viljelijöiden puheenvuoron käytti Hannu Snirvi Särkijärveltä.

Saarnassaan vt.kirkkoherra Antti Kupiainen käsitteli kolmea sanaa, jotka yhdistyivät tässä päivässä eli kiitos, siunaus ja rakkaus. Päivän evankeliumi vei rakkauden kaksoiskäskyn äärelle, joka kiteytti pyhäpäivän sanoman.