Kirkkoherranvaali sai lainvoiman

16.3.2017

Kesällä 2015 toimitettu kirkkoherranvaali on vihdoin käsitelty loppuun. Helsingin hallinto-oikeus on hylännyt vaalista tehdyn valituksen eikä siitä ole valitettu eteenpäin. Näin vaali sai lainvoiman.

Askolan kirkkovaltuusto valitsi kokouksessaan kesäkuussa 2015 kirkkoherraksi pastori Antti Kupiaisen, joka on hoitanut virkaa tähän saakka. Martti Muukkonen teki vaalista valituksen, koska hän ei ollut kelpoinen vaalissa. Muukkosen tekemä valitus on nyt hylätty ja Kupiainen on nimitetty virkaan 22.3.2017 alkaen.

Kokonaisuuteen kuuluu myös piispan toimittama virkaan asettaminen ja se toimitetaan helluntaina su 4.6.2017 klo 10 Askolan kirkossa. Virkaanasettaminen tulee olemaan Irja Askolan piispakauden viimeinen, sillä piispa vaihtuu syksyllä.