Seurakunnan juhlaviikot meneillään

23.5.2017

Touko-kesäkuu on juhlien aikaa koko maassa, mutta myös seurakuntamme elämässä.

Juhlakausi käynnistyi lauantaina 20.5. jolloin seurakuntamme projektityöntekijä Annaleena Piepponen vihittiin pappisvirkaan Helsingissä. Tilaisuudessa oli arvovaltainen joukko askolalaisia mukana.

Seuraavana päivänä Askolan sotaveteraanit viettivät 50-vuotisjuhliaan messussa, seppeleenlaskussa sekä juhlassa seurakuntakodilla. Maanantaina 22.5. taasen oli perinteisen Toukosiunauksen vuoro.

Helatorstaina seurakunnan seniorit kokoontuvat vuosittaiseen syntymäpäiväjuhlaansa ensin kirkkoon ja sitten seurakuntakodille. Juhlapäivä alkaa messulla klo 10 ja jatkuu lounaan ja ohjelman merkeissä.

Kuun vaihteen tienoilla seurakunnan lapsityö järjestää omat kevätjuhlansa ja kouluunlähtevät siunataan koulutielle kirkossa 29.5. Ennen kesälomien alkua sekä ala- että yläkoululaiset kokoontuvat kevätkirkkoihinsa.

Keväisen juhlakauden päättää kirkkoherran virkaanasettaminen helluntaina 4.6. klo 10 juhlamessussa, jonka toimittaa piispa Irja Askola. Messun jälkeen nautitaan kirkkokahvit seurakuntakodilla.

Kesän aikana seurakunnassa on kolme konfirmaatiota. Su 11.6. klo 10 konfirmoidaan päivärippikoulu ja su 16.7. klo 10 ja 14 leiririppikouluryhmät.

Tervetuloa juhlaan!