Teemu Laajasalo on uusi piispa

18.8.2017

Uusi piispa ja kirkkoherran puolikas naama.

Helsingin hiippakunnan uudeksi piispaksi on valittu Kallion kirkkoherra Teemu Laajasalo, 43.

Keskiviikkona 16.8.17 toimitettu piispanvaali ratkesi ensimmäisellä äänestyskierroksella, sillä Laajasalo sai yli puolet (51,6%) annetuista äänistä. Muut ehdokkaat olivat professori Jaana Hallamaa ja apulaispääsihteeri Kaisamari Hintikka.

Teemu Laajasalo aloittaa piispan virassa marraskuun alussa, jolloin Irja Askola jää eläkkeelle. Piispanvihkimys on Helsingin tuomiokirkossa isänpäivänä 12.11.2017.

Piispa Laajasalon ensivisiitti Askolaan on sovittu tapahtuvaksi su 4.3.2018. Tuolloin piispa osallistuu messuun, on tavattavissa kirkkokahveilla ja jatkaa neuvotteluilla seurakunnan luottamushenkilöiden ja työntekijöiden kanssa. Vierailu liittyy piispan tutustumiskierrokseen kaikissa hiippakunnan seurakunnissa.