Askolan kirkkokuoro juhli syntymäpäiviään

24.10.2017

Askolan kirkkokuoro (kuva: Pirkko Metso-Vainio)

Sunnuntaina 22.10.2017 Askolan kirkossa ja seurakuntakodissa vietettiin Askolan kirkkokuoron 85-vuotisjuhlaa.

Iltapäivällä pidetyssä konsertissa esiintyi kuoron lisäksi solisteina Reetta Haavisto ja Hannu Niemelä. Ohjelmistossa oli otettu huomioon Suomen 100-vuotisjuhlavuosi. Konsertin johti Vesa Erkkilä, jonka sävellyksiä ja sovituksia kuultiin useita. Erkkilä on toiminut kirkkokuoron johtajana lähes 20 vuotta.

Juhla jatkui seurakuntakodissa kakkukahvien ja pienen ohjelmahetken merkeissä. Tilaisuuteen oli saapunut noin 120 musiikin ja kuoron ystävää.

Askolan kirkkokuoro on perustettu 1932 ja nykyisin siinä on 17 laulajaa. Kuoro esiintyy aktiivisesti seurakunnan jumalanpalveluksissa ja muissa tilaisuuksissa. Se antaa Askolan kulttuurielämälle paljon. Kuoro harjoittelee torstai-iltaisin seurakuntakodissa ja sen toiminnasta saa lisätietoja kanttori Vesa Erkkilältä.

Onnittelemme 85-vuotiasta, nuorekasta kirkkokuoroamme!