Uusi kirkkovaltuusto järjestäytyy

11.1.2019

Marraskuun seurakuntavaaleissa valittu uusi kirkkovaltuusto pitää ensimmäisen kokouksensa torstaina 17.1.2019 klo 18.

Ensimmäisen kokouksen asialistalla on lähinnä järjestäytyminen eli valtuusto valitsee puheenjohtajiston sekä uuden kirkkoneuvoston ja työryhmien jäsenet. Lisäksi se hyväksyy kirkkovaltuuston työjärjestyksen.

Kokouksen puheenjohtajana toimii perinteisen tavan mukaisesti vanhin kirkkovaltuutetuista siihen saakka, kunnes uusi puheenjohtaja on valittu. Alussa nuijaa heiluttaa Simo Ahokanto ja mahdollisesti puheenjohtajuus siirtyy toiselle, valitulle puheenjohtajalle jo ensimmäisen kokouksen aikana.

Uusi kirkkoneuvosto kokoontuu jo samana iltana valitsemaan taloudellisen jaoston ja asialistalla on muutakin.

Kirkkovaltuuston kokous on avoin yleisölle. Kokouksen keskeisistä päätöksistä tiedotetaan heti saman iltana.