Veteraanimuistomerkki paljastettiin

28.4.2019

Veteraanimuistomerkki on tehty askolalaisesta peruskalliosta.

Askolan kirkkopuistossa paljastettiin veteraanimuistomerkki kansallisena veteraanipäivänä 27.4.2019

Muistomerkin toteutukseen ovat osallistuneet monet askolalaiset tahot ja yritykset pääosin talkoovoimin. Idean isä on Hannu Rantanen ja mukana merkin tekemisessä ovat olleet Askolan sotaveteraanit sekä Lions club Askola.

Muistomerkki paljastettiin kirkkopuistossa kansallisena veteraanipäivänä kirkkopuistossa. Juhlapuheen  piti kenraaliluutnantti Olavi Jäppilä ja muistomerkin siunasi kirkkoherra Antti Kupiainen. Tilaisuus jatkui seurakuntakodissa. Juhlaan osallistui yli 100 ihmistä.

Veteraanimuistomerkki sijoittuu kirkkopuistossa sankarihautojen ja Karjalaan jääneiden muistomerkin välittömään läheisyyteen.