Pyhäinpäivä Askolassa

22.10.2019

Pyhäinpäivä on kynttilöiden sytyttämisen päivä.

Tänä vuonna pyhäinpäivä on lauantaina 2.11. Askolan seurakunnassa vietetään pyhää monella tavalla.

Aamulla klo 10 on messu kirkossa, jossa palvelevat papit Antti Kupiainen ja Päivi Hakkari. Musiikista vastaavat kanttori Vesa Erkkilä ja kirkkokuoro. Messun jälkeen seurakuntakodissa on kanttori Vesa Erkkilän lähtökahvit hänen siirtyessä loman kautta eläkkeelle.

Iltapäivällä siunauskappeli on avoinna klo 15-17 hiljentymistä ja keskustelua varten. Pappi on tavattavissa.

Illalla klo 18 vietetään kirkossa perinteistä iltakirkkoa, jonka yhteydessä luetaan vuoden aikana hautaansiunattujen seurakuntalaisten nimet ja heille sytytetään kynttilä. Mukana ovat seurakunnan papit ja kanttori.

***

Pyhäinpäivä on yksi tärkeimmistä kirkkopyhistä vuodenkierrossa. Silloin muistamme kuolleita läheisiämme sekä koko kristikunnan pyhiä kautta aikojen.