Seurakunnan elämä koronavirustilanteessa

16.3.2020

Seurakunta on lähiviikkoina läsnä erityisesti verkon kautta.

Tänään maan hallitus on antanut vahvat uudet ohjeet, miten toimitaan koronavirustilanteessa. Myös kirkko on liittynyt ohjeistukseen. Lue alta lisää.

Jumalanpalvelukset keskeytetään julkisina tilaisuuksina ja niihin osallistuvat vain jumalanpalveluksen toimittajat. Ne kuitenkin välitetään verkon kautta. Linkki Askolan kirkon sunnuntain klo 10 jumalanpalvelukseen löytyy tämän sivun oikeasta laidasta.

Jumalanpalveluksen jälkeen kirkko on auki klo 13 saakka hiljentymistä ja rukousta varten. Pappi on paikalla, mutta kyseessä ei ole yleisötilaisuus. Takaamme näin kuitenkin sielunhoitomahdollisuuden.

Kirkolliset toimitukset järjestetään poikkeustoimin. Yhdessä perheen ja omaisten kanssa sopien tilaisuudessa voi olla enintään noin 10 ihmistä. Haudalla tapahtuvaa siunaamista myös suositellaan.

Muu seurakunnan toiminta keskeytyy, mutta olemme kokonaiskirkkona aktiivisesti läsnä verkossa.

Välitämme toivon ja luottamuksen sanomaa ja olemme läsnä. Seurakunnan työntekijät ovat tavattavissa puhelimitse ja erikseen sovittaessa myös tavattavissa ottaen huomioon tarkat hygieniamääräykset.

Tiedotamme lisää, kun sen aika on.

16.3.2020 Antti Kupiainen, kirkkoherra