Ehtoollispikareita Narvaan

28.5.2020

Porvoon rovastikunnan lahja, 45 ehtoollispikaria kuvattuna Narvan Aleksanterin kirkon alttarilla.

Porvoon rovastikunnan seurakunnat ovat lahjoittaneet ystävyysseurakuntaan Narvaan 45 ehtoollispikaria.

Narvan Marian seurakunnan kirkkoherra Urmas Karileet oli yhteydessä Porvoon lääninrovasti Juha Iloseen ja esitti huolensa, koska seurakunnassa ei ole ehtoollispikareita. Ehtoollisviini on tähän asti nautittu yhteismaljasta, mutta koronan vuoksi se ei ole järkevää.

Jumalanpalveluksia on vietetty Virossa jälleen 10.5. alkaen pienen tauon jälkeen. Köyhällä seurakunnalla ei ollut itsellä varaa pikareihin ja koronatilanne on vaikeuttanut tilannetta.

Porvoon rovastikunnan kirkkoherrat päättivät toukokuun alkupuolella yksimielisesti lahjoituksesta ja nyt ehtoollispikarit ovat perillä Narvassa.

Narvan Marian seurakunta on Porvoon rovastikunnan seurakuntien yhteinen ystävyysseurakunta.