Elokuussa saunotaan ja kirkkokahvitellaan

27.7.2020

Elokuun alusta alkaen lisäämme vähän tarjontaa seurakunnan elämässä. Silti muistutamme, että korona ei ole ohi ja vaatii kaikilta huolellisuutta.

Messua vietetään Askolan kirkossa sunnuntaisin klo 10. Elokuun alusta lähtien juomme kirkon keskiristissä myös kirkkokahvit. Noudatamme edelleen turvallisuussuosituksia, esim. käsihygieniasta ja turvaväleistä. Osa kirkonpenkeistä on pois käytöstä, mutta kirkkoon kyllä mahtuu. Ehtoolliselle tullessa suosittelemme käyttämään käsidesiä. Käsidesipullot ovat myös kirkon ovilla sisälle tullessa. Tervetuloa messuun!

Viime vuosina suosituksi tulleet saunaillat Tuomirannassa järjestetään elokuussa kolmena keskiviikkona eli 12.8., 19.8. ja 26.8. klo 18-21. Käytössä on uikkarisauna ja miehille ja naisille on omat pukeutumis- ja peseytymistilat. Nuotiolla voi paistaa omia eväitä. Seurakunta tarjoaa mehun. Sauna suljetaan ja nuotio sammuu klo 21. Myös Tuomirannassa noudatamme turvallisuussuosituksia.

Kirkkoherranvirasto palvelee elokuusta alkaen normaalisti eli ma ja to klo 9-12 sekä ke klo 12-17.

Elokuun alusta alkaen yli 500 hengen yleisötilaisuudet ovat sallittuja. Näitä ovat esimerkiksi konsertit, jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset. Yksityistilaisuuksien, kuten hää- ja kastejuhlan sekä muistotilaisuuksien suositeltu osallistujamäärä on maksimissaan 500 henkeä.

27.7.2020 Antti Kupiainen