Seurakunnassa pohditaan syksyn aikana tulevaisuutta

24.9.2020

Askolan seurakunnassa katsotaan nyt vahvasti tulevaisuuden näkymiä. Hyvässä mukana-strategia on aika uusia.

Syksyn aikana työntekijät sekä kirkkovaltuusto pohtivat vuosien 2021-30 askelmerkkejä. Työskentelyä ohjaa konsulttina Hannu Pöntinen Vantaalta. Työntekijät ovat pitäneet yhden päivän syyskuun alussa ja kirkkovaltuusto kokoontuu työntekijöiden kanssa yhteen lokakuisena lauantaina. Suuntaviivat ovat olemassa adventin aikoihin.

Lisäksi kirkkovaltuusto on laatinut piispa Laajasalon pyynnöstä seurakunnan tulevaisuuden näkymistä lausunnon. Pääviestinä on seurakunnan toive jatkaa itsenäisenä ja toinen mahdollisuus on seurakuntarakenteen muutokset.

Tulevaisuustyöskentely palvelee ennen kaikkea arkista seurakunnan elämää, mutta se on samalla pohjatyötä ensi kevään piispantarkastukselle. Piispantarkastus toteutetaan Askolan seurakunnassa huhtikuun lopulla 2021.