Tiukat koronarajoitukset jatkuvat 31.1.21 saakka

6.1.2021

Uudellemaalle annettu tiukennettu ohjeistus koronatilanteesta johtuen jatkuu tammikuun loppuun. Alla tarkempia ohjeita.

Helsingin hiippakunta ohjeistaa seurakuntia koronaan liittyen ja tätä ohjeistusta noudatetaan Askolan seurakunnassa seuraavasti:

Jumalanpalvelukset toimitetaan pääosin ilman läsnäolevaa seurakuntaa. Paikalla voi olla korkeintaan 10 ihmistä, joten käytännössä he ovat jumalanpalvelukset toimittajat (mukaan lukien lukijat ja muusikot sekä suntio). Striimaamme jumalanpalvelukset seurakunnan facebook-sivuilla ja niitä voi kuunnella myös tämän nettisivun laidasta löytyvän linkin kautta.

Kirkollisissa toimituksissa voi olla läsnä korkeintaan 10 henkilöä mukaan lukien seurakunnan työntekijät. Hautaan siunaamisiin voi osallistua vainajan lähiomaiset yhteisen harkinnan mukaan. Toimituksissa tulee noudattaa turvavälejä, tarkkaa käsihygieniaa ja käytössä on vahva maskisuositus. Kirkolliset toimitukset olisi hyvä järjestää seurakunnan tiloissa. Toimituksiin voi osallistua vain täysin terveenä.

Jumalanpalveluksia lukuunottamatta kaikki muu toiminta keskeytetään su 31.1. saakka. Rippikoulusta tiedotetaan erikseen rippikoululaisia.

Seurakunnan työntekijät ovat tavattavissa lähinnä puhelimitse ja sähköpostin kautta. Heihin voi olla rohkeasti yhteydessä.  Kirkkoherranvirasto palvelee normaalein aukioloajoin. Samalla muistutan, että virkatodistukset, sukuselvitykset, sukututkimukset ja avioliiton esteiden tutkinta tehdään nykyisin Vantaan aluekeskusrekisterissä.

Tiedotamme ajankohtaisista asioista ja esimerkiksi facebook-tapahtumista, kun on sen aika. Tulemme olemaan läsnä eri tavoin edelleen seurakuntalaisten elämässä.

Siunattua uutta vuotta!

6.1.2021 Antti Kupiainen