Koronarajoitukset jatkuvat (päivitetty 1.2.2021)

1.2.2021

Koronapandemiasta johtuen kokoontumisrajoitukset jatkuvat helmikuun loppuun. Joitain muutoksia tulee lasten ja nuorten kokoontumisiin.

Helsingin hiippakunta ohjeistaa seurakuntia Etelä-Suomen aluehallintoviraston päätöksen mukaisesti.

Jumalanpalvelukset toimitetaan pääosin ilman kirkkotilassa paikan päällä olevaa seurakuntaa. Kirkkotilaan voidaan ottaa samanaikaisesti korkeintaan 10 ihmistä, mukaan lukien jumalanpalveluksen toimittajat. Jumalanpalvelukset sriimataan seurakunnan Facebook-sivulle. Sunnuntaisin klo 11.30 on mahdollisuus osallistua kirkossa ehtoolliselle lyhyessä ehtoollishetkessä.

Kirkollisissa toimituksissa voi olla paikalla enintään 10 ihmistä, seurakunnan työntekijät mukaan lukien. Hautaan siunaamisissa voivat paikalla olla vainajan kaikkein lähimmät omaiset.

Jumalanpalveluksia lukuun ottamatta seurakuntien kokoava toiminta ja aikuisten pienryhmätoiminta on keskeytetty 28.2.2021 saakka.

Alle 20-vuotiaiden kokoava ryhmätoiminta voidaan ohjeistuksen mukaisesti avata rajatusti ja erityisiä turvallisuusohjeita noudattaen. Askolan heikentyneestä tautitilanteesta johtuen seurakunnan varhaisnuorten ja nuorten ryhmätoiminta on tauolla helmikuun ajan. Rippikoulusta ja isostoiminnasta tiedotetaan osallistujia erikseen.

Päiväkerhot ovat kokoontuneet erillisen päätöksen mukaisesti jo aiemmin. Perhekerhot ovat tauolla.

Askolan seurakunta tiedottaa osallistujia lasten ja nuorten kokoavan toiminnan jatkosta heti, kun olemme sopineet aikataulusta ja käytännön järjestelyistä.

Edelleen tärkeintä on huolehtia turvaväleistä ja käsihygieniasta. Sairaana ei tule lähteä liikkeelle ja seurakunnan kohtaamisissa suosittelemme kasvomaskin käyttöä.

28.1.2021 Antti Kupiainen

(Päivitys 1.2.2021 liittyen varhaisnuorten ja nuorten ryhmätoimintaan, joka on tauolla helmikuun ajan)