KESÄKUUSSA KIRKKOON! Uudet koronaohjeet

28.5.2021

Helsingin hiippakunta on jatkanut rajoituksia ja antanut toimintaohjeita koronapandemiaan liittyen Etelä-Suomen aluehallintoviraston päätöksen mukaisesti. Ohjeet ovat voimassa 22.6. saakka.

Jumalanpalvelukset vietettään su 6.6. klo 10 alkaen kirkossa, jonne seurakuntalaiset ovat tervetulleita.  Turvaväli kirkossa on kaksi metriä, maskisuositus on voimassa ja käsihygieniasta tulee huolehtia. Kirkko on messun jälkeen avoinna klo 13 saakka.

Kesäkuusta lähtien jumalanpalveluksia ei striimata Facebookiin.

Kirkolliset toimitukset on pyrittävä järjestämään terveysturvallisesti. Siunauskappeliin voidaan ottaa 20 ihmistä. Isommat tilaisuudet, esim. hautaan siunaamiset voidaan järjestää ulkona.

Seurakuntakotia ja muita seurakunnan tiloja voi vuokrata korkeintaan 30 hengen muistotilaisuuksiin tai muihin yksityistilaisuuksiin kesän aikana.

Jumalanpalveluksia lisäksi seurakunnan kokoava toiminta on mahdollista, kun huolehditaan terveysturvallisuudesta.

Alle 20-vuotiaiden lasten ja nuorten sisä- ja ulkotoiminta on mahdollista tietyin edellytyksin koronaturvallisuus huomioiden.

Rippikoulut järjestetään normaalisti tänä kesänä, mutta konfirmaatioissa on osallistumisrajoituksia. Rippikoulujen työntekijät tiedottavat käytännöistä.

Varhaisnuorten kerhot jatkavat toimintaansa aiemman aikataulun mukaisesti kesän jälkeen. Ilmoittautuminen Partaharjun kesän telttaleirille on käynnissä.

Varhaiskasvatuksen kesän toiminta järjestetään keväällä tehdyn suunnitelman mukaisesti.

Hallinnon kokoukset ovat mahdollisia järjestää etäkokouksina 15.3. alkaen.

Työntekijät ovat tavattavissa henkilökohtaista kohtaamista varten.

Noudatamme edelleen tarkkaa käsihygieniaa, huolehdimme turvaväleistä ja suositamme vahvasti kasvomaskin käyttöä.

Nämä uudet ohjeet ovat voimassa 2.-15.6. välisen ajan.

28.5.2021 Antti Kupiainen

(päivitetty 31.5.2021)