Piispantarkastuksen vierailut siirtyvät syksyyn

19.3.2021

Huhtikuulle suunniteltu piispantarkastus Askolan seurakunnassa toteutetaan osin etäyhteyksin ja aikatauluun on tullut muutoksia koronatilanteen vuoksi.

Piispantarkastusta on valmisteltu Askolaan jo pidemmän aikaa ja sen toteutuminen saa koko ajan uusia piirteitä.

Huhtikuun lopulle suunnitellut vierailut ja tapaamiset esimerkiksi kunnan edustajien kanssa on siirretty. Tarkoitus on järjestää päivä alkusyksystä, jolloin myös seurakuntalaiset pääsevät osallistumaan.

Ke 7.4. järjestetään piispantarkastukseen liittyvä työntekijätapaaminen päivällä sekä kirkkovaltuuston tapaaminen illalla. Nämä molemmat toteutetaan teams-sovelluksen kautta etäyhteyksin. Ma 12.4. on vuorossa ns. hallinnon tarkastus niin ikään etäyhteyksin.

Vaikka vierailut on keväältä peruttu, piispa saarnaa striimattavassa messussa su 25.4. klo 10 Askolan kirkossa. Messuun osallistuvat lähinnä jumalanpalveluksen toimittajat ja järjestelyissä huomioidaan ajankohtaiset koronaohjeet. Messu on katsottavissa suorana ja tallenteena Askolan seurakunnan Facebook-sivulla.

Piispantarkastuksessa ovat mukana piispa Teemu Laajasalon lisäksi pappisasessori Hannu Pöntinen, hiippakuntadekaani Reijo Liimatainen, lääninrovasti Juha Ilonen, lakimiesasessori Ritva Saario, tuomiokapitulin notaari Nina Rajamäki, piispan erityisavustaja Satu Huttunen, tarkastuksen notaari Terhi Viljanen sekä hiippakuntasihteerit Mari Mattsson ja Hanna Remes.