Piispa Laajasalo vierailee Askolassa

30.8.2021

Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo

Askolan seurakunnan piispantarkastukseen liittyvä piispan vierailupäivä toteutuu Askolassa perjantaina 10. syyskuuta.

Piispa Teemu Laajasalo seurueineen tapaa aamupäivällä yläkoulun oppilaita Nuopparilla ja kunnan edustajia lounaan merkeissä Mäntyrinteen palvelukeskuksessa. Iltapäivällä on vuorossa maaseutukierros Särkijärvi-Huuvarin alueella eri kohteissa.

Vierailupäivä päättyy klo 18 kirkossa alkavaan kaikille avoimeen musiikilliseen kirkkoiltaan, jossa piispa antaa lausunnon piispantarkastuksesta. Kirkkohetken jälkeen kirkkopuistossa on tarjoilua ja piispa Laajasalo on seurakuntalaisten tavattavissa.

Piispan seurueeseen kuuluvat pappisasessori Hannu Pöntinen, piispan erityisavustaja Satu Huttunen, piispantarkastuksen notaari Terhi Viljanen ja lääninrovasti Juha Ilonen.

Toivotamme piispan seurueineen lämpimästi tervetulleeksi Askolaan!