Kesäajan musiikkia

11.6.2023

Kesäajan musiikkia

Konsertit Askolan kirkossa ellei toisin mainita. Konsertteihin on vapaa pääsy.

Kesäyö kirkkomaalla

ke 14.6. klo 18

Kesäyö kirkkomaalla on kesäinen ja valoisa konsertti. Ohjelmassa kuullaan tuttuja ja rakkaita suomalaisia lauluja Oskar Merikannolta, Toivo Kuulalta, Tauno Pylkkäseltä Jean Sibeliukselta sekä Taneli Kuusistolta. Lisäksi kuullaan ikiaikaisia mestariteoksia urkujen kanssa, mm- Schubertin Ave Maria ja Händelin Largo. Ohjelmassa on myös tunnelmallista urkuimprovisaatiota.

Annastiina Tahkola, mezzosopraano

Pertti Tahkola, urut,piano

Vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu Suomen Lähetysseuran kautta Kambozhan luterilaiselle seurakunnalle.

Kansanmusiikkikonsertti

ti 27.6. klo 18

Juornaankylän rukoushuoneella (Huhdintie 19)

Kymmenkieli on yhtye, joka herättelee tanssijalkaa svengaavalla perinnemusiikilla. Tämä helsinkiläinen kansanmusiikkiduo soittaa niin suomalaista kuin pohjoismaistakin kansanmusiikkia, minkä lisäksi mukana on myös runsaasti perinteestä inspiroitunutta musiikkia suoraan omasta sävelkynästä. Yhtyeen muusikot Viive Virtanen (viulu) ja Carolina Stenbäck (sello) opiskelevat molemmat kansanmusiikkia Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa, ja heitä yhdistää erityisesti kiinnostus tanssimusiikkiin ja improvisaatioon sekä into tehdä kiinnostavaa ja inspiroivaa nykykansanmusiikkia.

Konsertti toteutetaan yhteistyössä Askolan kunnan kanssa.

Keskipäivän urkuhetki

ke 28.6. klo 12