Askolan ja Pukkilan seurakuntien strategiakokous ja LINKKI KYSELYYN!

13.3.2024 klo 09

Askolan ja Pukkilan seurakuntien työntekijät ja luottamushenkilöt kokoontuivat karkauspäivänä Askolan seurakuntakodilla aloittamaan strategiaprosessia, jonka avulla lähdemme matkalle kohti uutta seurakuntaa.

Mietimme tällä joukolla toiveita, uhkia, pelkoja ja mahdollisuuksia. Löysimme monta mahdollisuutta (mm. monipuolinen toiminta, vapaaehtoinen yhdistyminen, elinvoimainen, yhteistyö), muutamia pelkoja ja uhkia (välimatkat, jäsenkato, talouden kestävyys...) ja runsaasti toiveita. Yksi yhteinen toive on kaikessa vaatimattomuudessaan: Upea, ihana ja hyvinvoiva seurakunta. Pohdimme myös, kuinka tähän päästään, millaista tuo on? Tulevaisuudessa alueemme seurakunnassa elämä on monipuolista, yhtenäistä, eläväistä, vahvaa musiikkitoimintaa, osallistavaa ja vapaaehtoisuuteen houkuttavaa ja mukaansa kutsuvaa, jumalanpalveluselämältään monimuotoista ja kaikenikäiset ja -kuntoiset huomioivaa. Seurakunnassa on edelleen kaksi kirkkoa, joissa vietetään säännöllisesti jumalanpalveluksia ja messuja.

Strategiatyöskentely jatkuu niin työntekijöiden kuin luottamushenkilöiden kesken ja yhdessä.

Nyt sinulla on mahdollisuus vaikuttaa osallistumalla kyselyyn seuraavan linkin kautta: https://forms.gle/6218EDox1rEwnKvZ9

Jokainen vastaus on tärkeä. Yhteistyössä on valtava voima! Kiitos, jos osallistut!