Konsertit

Konsertit Askolan seurakunnassa 2024

Konsertteihin on vapaa pääsy.

Musiikkia kesäiltana

Ke 12.6. klo 17

Askolan kirkossa

Kotve-kollektiivin konsertti

Pe 19.7. klo 18

Juornaankylän rukoushuoneella

Konsertti toteutetaan yhteistyössä Askolan kunnan kanssa.

Kotve on kolmen kansanmuusikon perustama improkollektiivi. Uteliaisuus erilaisiin soundeihin ja äänimaailmoihin vie kollektiivin monenlaisille retkille mielen maisemiin, joissa läsnäolo kuuluu ja tuntuu. Kotve venyttää jousisoittimien rajoja kokeellisilla soittotekniikoilla luoden mielenkiintoisia äänenvärejä täysin akustisesti. Muusikoilla on yhteinen maaperä kansanmusiikissa, josta välillä poiketaan kauemmas, mutta toisinaan palataan tutulta tuntuvaan poljentoon. Kollektiivin kokoonpano ja musiikki elävät hetkessä ja muotoutuvat vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa.

Pihla Perämäki - viulu

Tuike Suomalainen - viulu

Carolina Stenbäck - sello

MUSIIKILLISESTI ERITYSMESSUT

Su 21.4. klo 18 Pop-messu

Askolan kirkon pop-messun musiikista vastaa Olga Mäkinen ja bändi (Markus Erkkilä, Eveliina Luomanen-Kurki, Ville Niemi, Lauri Niemi, Tatu Korhonen, Anna Haapasalo). Messussa kuullaan ja lauletaan yhdessä tuttuja pop- ja rock-kappaleita.

Su 26.5. klo 10 Suomalainen messu

Suomalainen messu on Lasse Heikkilän säveltämä kansanmusiikkityylinen messu. Olga Mäkinen, kirkkokuoro ja Hanni Autere, viulu.